کلنگ زنی و افتتاح دو طرح در تاکستان 

دو طرح در شهرستان تاکستان با حضور استاندار افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صبح امروز طرح گازرسانی به مجتمع گلخانه نودهک تاکستان به طول ۱۱۰ متر آغاز شد.

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه  این طرح قرار است در ۴۵۰ روز به پایان  برسد، گفت: در این طرح متراژ خط تغذیه ۹ هزار و ۹۶۶ متر است.

به گفته خمسه، همچنین ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرک گلخانه‌ای نودهک در وسعتی بیش از  هزار هکتار در حال احداث و مرحله اول آن به وسعت ۷۱ هکتار آماده واگذاری است.

خمسه افزود: این گلخانه براساس مصوبات سفر هیات دولت به استان، در برنامه جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون مرحله اول این شهرک زیر ساخت‌های لازم تکمیل شده و آماده واگذاری متقاضیان است.

به گفته وی،  در مجموع ۵۱ قطعه از مرحله نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان برای واگذاری به سرمایه گذاران فراخوان شده بود که از این میزان تاکنون ۳۹ قطعه در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد هستیم کشت گلخانه‌ای را توسعه و تولید صیفی‌جات را به منظور افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان به فضای بسته انتقال دهیم.

خمسه افزود: تاکنون شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور بیش از ۱۵۰میلیارد ریال از اعتبارات دولتی را برای اجرای طرح‌های زیر ساختی این مجتمع هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از واحد‌های گلخانه‌ای این شهرک در مرحله اول بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در صورت تامین اعتبار و آب شهرک فاز‌های بعدی این مجتمع گلخانه‌ای نیز به صورت مرحله‌ای بعد از تحویل فاز‌های قبلی به مرحله اجرا در می‌آید.

به گفته خمسه، هم اکنون ۱۳۰ واحد گلخانه‌ای با ۶۸ هکتار مساحت در استان قزوین احداث شده که از این واحد‌ها سالانه بیش از ۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

بعد از این طرح استاندار به روستای رادکان رفت و خانه عالم این روستا را افتتاح کرد.

 این طرح با ۵۰۰ متر زیربنا امروز با حضور استاندار افتتاح شد.

آقای جلیوند یکی از خیران استان برای احداث این واحد یک میلیارد تومان هزینه کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این آقا چرا نشسته کلنگ می زند
یعنی قدرت نگه داشتن یک کلنگ را هم ندارد
آخرین اخبار